OK, sem rekel,da ne bom več kaj napisal, pa moram. Malo me jezi to govorjenje na splošno, da cerkev ne plačuje davkov in, da jo država financira, ker ni čisto tako. Cerkev, kot vsi, plačuje davke od zemljišč, gozdov, pridobitnih dejavnosti, dvorcev,….. ne plačuje pa davkov od cerkva (sakralnih objektov) in ne plačuje davkov od denarja, ki ga dobijo za maše, nedeljske nabirke, darila. V Sloveniji poklica duhovnika ni, duhovniki ne dobijo plače, uradno so brezposelni. Denar, ki je njihov, je tisti, ki ga dobijo od maš, ampak le od ene maše dnevno. Če ima duhovnik dve maši v enem dnevu, mora denar za drugo poslati na škofijo. Če se da, župniki v fari to rešujejo tako, da ima eno mašo recimo upokojeni duhovnik ali kateri drugi iz fare kjer ni toliko maš, da bi bila lahko vsak dan ena. Cena maše ni določena, pri nas je 17 EUR. Če to pomnožimo z 31 dni v mescu, znese to 527 EUR. To je maksimalna "plača", ki jo župnik na fari lahko dobi (neto, neobdavčeno). Prispevke za pokojnino plačuje delno država, delno škofija. V letu 2004 (nimam novejših podatkov, po želji jih lahko poiščem) je država dala v te namene letno 0,8 EUR na prebivalca. Plačuje se seveda znesek za najnižjo pokojnino, ki znaša zdaj malenkost čez 300 EUR, tako, da si dosti duhovnikov plačuje dodatno pokojninsko zavarovanje. Treba je ločiti tudi med bogastvom župnije in župnika. Župnik je lahko bogat, če izhaja iz bogate družine, župnija kljub vsemu ni.
Od nabirk gre nekaj denarja na škofijo (manjši del, ne vem natančno koliko), ostalo gre za vzdrževanje objektov, kurjavo, manjša obnovitvena dela,… Denar od nabirk pobirajo in štejejo ključarji, ki zneske seveda tudi beležijo, poleg tega pa v večini župnij obstaja tudi gospodarski svet.
Ker je cerkev del civilne družbe, se seveda lahko prijavlja na vse državne razpise, kot vse ostale organizacije, od tam pa izvirajo tisti grozno visoki zneski, ki jih država da cerkvi, ampak gre pa za financiranje projektov, ki nimajo nobene zveze z versko dejavnostjo (splošni programi v gimnaziji, vrtcih in druge podobne dejavnosti).
To je to.

“Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man.” - Paul Gray