No, to ni čisto res:
Občine pa pojasnjujejo, da so se z ODPMŽ (ki je izvajalec javne službe na področju zaščite živali in upravljalec zavetišča) dogovorili, da bodo mačke po kastraciji ali sterilizaciji vrnili v okolje, kjer so prej živele. Oskrbo po posegih pa mora zagotavljati veterinarska ambulanta, so še pojasnili na koprski občini, ki sta jo tudi Izola in Piran pooblastili, da skrbi za upravne zadeve, povezane z zaščito živali v Istri.
Za posamezne mačke, ki potrebujejo oskrbo, pa naj bi vendarle našli prostor v zavetišču v Dvorih, pravijo na občinah. Na vprašanje, ali društva lahko pričakujejo pomoč pri iskanju dodatnih prostorov, občine niso odgovorile. vir:
http://www.primorske.si/Primorska/Istra/Macke-so-ostale-brez-doma.aspx 20. april 2012
Andrea Krivec Bogataj poudarja, da je objekt zavetišča nekakšen skupek improviziranih rešitev, ki že deseto leto komaj zadovoljujejo osnovne potrebe za nemoteno delovanje. Vir:
https://www.facebook.com/notes/pes-moj-prijatelj/kaj-se-dogaja-na-obali-povpra%C5%A1ajte-%C5%BEupane-pri-vseh-gradnjah-kdaj-bo-na-vrsti-zav/10150244544967114?comment_id=17957879&offset=0&total_comments=20 4. julij 2011
moksa je napisal/-a:Če se že omenja nesprejem mačk: obstajajo pisna pričanja/izjave najditeljev, katerim je bilo zavrnjen sprejem mačk v obalno zavetišče. Prijave na VURS so bile podane, ukrepov ni bilo.
Vsak prijavitelj je upravičen do povratne informacije o sprejetih ukrepih po prijavi. Če so bile podane prijave na vurs, pa se ni zgodilo nič, torej to pomeni, da obstajajo sklepi o ustavitvi postopkov?
Vsak prijavitelj, ki se mu zavrne sprejem živali, lahko tisti trenutek pokliče vurs, ki bo za tisto konkretno žival odredil karkoli pač že. Lahko tudi sprejem živali v drugo zavetišče na račun zavetišča, ki živali ne more sprejet.
Koliko takih odločb torej obstaja? Toliko o poznavanju ZZZiv, oziroma da bo bolj jasno ga kar citiram:
Če je občina zagotovila predpisano število mest za zapuščene živali, vendar zavetišče zapuščenih živali ne more sprejeti, uradni veterinar odredi namestitev živali v drugo najbližje zavetišče na stroške zavetišča, ki živali ne more sprejeti.
mateja je napisal/-a:Ja no, očitno je osrednji problem nebeleženje mačk, ki jih oskrbijo drugi.
Ja pa sej! To že skoz pravim! In potem problema ni in tudi potrebe po spremembah ne.
Pač, prijavo zapuščene živali moraš nekam javit. Če to nardiš, maš ob koncu leta kakšne uporabne podatke, pa še vprašaš lahko koliko je bilo teh prijav in če se ne beležijo zakaj ne? Lahko jih potem tudi primerjaš s podatki zavetišč - recimo smrtnost. Če pa najdbe nikamor ne prijaviš, potem pa to niso zapuščene živali. Je isto kot s prekoračitvijo hitrosti - če te ne dobijo na certificiran radar, nisi šel prehitro. V teoriji je CRP namenjen marsičemu, tudi statistični obdelavi podatkov, ampak če ni inputa ne more bit niti outputa.
Protokol ob najdi zapuščene živali je predpisan. Če zavetišče živali noče sprejet, potem je vurs pristojen, da odloči kaj in kako. In vsak tak dogodek mora bit evidentiran oz. ga spremlja tak al drugačen akt. Take reči se pojavijo v podatkih o številu obravnavanih zadev, odvzetih živali... Kar je mimo tega pač ne morejo bit zapuščene živali. Simpl.
Če recimo hočeš na nekem cestnem odseku spremembo prometnega režima, moraš z raznimi meritvami problem dokazat. Ne moreš samo rečt, da je preveč prometa al pa teža vozil prevelika. Ampak na podlagi take ocene začneš podatke sistematično zbirat in obdelovat. Ne vidim nobene razlike v pristopu k problemu ne glede na to za katero področje gre.
Pa btw. jaz tudi ko grem po psa rečem, da ga grem "pobrat". Enako tudi za človeka, recimo "te sproti poberem", če se kdo pelje z mano. Nimam pojma kaj za en drug izraz bi bil boljši.
Kako vem, da vurs nič ne ve? Tako razumem njihove izjave, iz komunikacije z različnimi "birokrati" pa lahko sklepam enako. Samo tisti, ki je zadevo prijavil, pa ve, da se ni zgodilo nič oz. če so podatki zmasirani po svoje, jim lahko dokaže nasprotno. Ampak povsem verjamem in lahko tudi razumem, da se skoraj nikomur ne da s temi rečmi j***t.
mateja je napisal/-a:Ja no, očitno je osrednji problem nebeleženje mačk, ki jih oskrbijo drugi.
S/k je vsekakor najbolj pomemben del reševanja problematike in mogoče smo na tem forumu uporabniki ne samo že slišali za to mantro, ampak v to početje celo verjamemo, ampak da boš pa rešila vse probleme mačje populacije s subvencijo s/k, je pa milo rečeno utopično in skrajno naivno. Vedno bodo zapuščene mačke in vedno bodo poškodovane živali, ki bodo potrebovale oskrbo in žal bodo vedno tudi ljudje, ki jim bo preveč še par deset evrov plačati za poseg in bodo rajši mačke pakirali v škatle in odlagali drugod. Pa da ne omenjamo omejenih občinskih proračunov, ki odlove prostoživečk zaključijo še pred koncem leta in prijavitelja lokacije pustijo s suhoparnim "bomo videli, če bodo še sredstva". In čeprav se ne strinjam s takim odgovorom in tudi ni pravne osnove, sem ga videla že pri vseh zavetiščih, za katera se je prijavljalo lokacije.
Čisto za primer o utopičnosti ideje: v Lj je že kar nekaj let veliko oz. lahko bi rekli dovolj denarja za s/k vseh ujetih mačk, ki so pripeljane v zavetišče. Pa so še vedno prostoživečke na lokacijah, ki niso porihtane. Pa še vedno so mladiči po škatlah, vrečah, grmovjih,... Enostavno ni dovolj prostovoljcev na tem svetu, kot tudi ni mogoče vseh lastnikov mačk prisiliti v s/k, ne s korenčkom ne s palico. Kaj zdaj? Raje kazati s prstom na zakone ali sprejeti dejstvo, da je potrebno tudi zavetišče za mačke?
Jasno, se strinjam. Se pa da tudi s tem problemom upravljat. Ga zmanjševat, met pod kontrolo, prepričat za sodelovanje občane. Jaz že skoz pravim, da je ni občine, ki bi bila dovolj bogata, da s/k vse mačke. In je tudi prav da ne. Ker za potomce lastniških živali naj kar lastniki poskrbijo. Se mi zdi pa tudi prav, da je lastnikom omogočeno to nardit za sprejemljivo ceno, predvsem v tehle cajtih. Torej se da omejena sredstva optimalno razporedit (raje 6 s/k mačk kot ena sprejeta v zavetišče za 30 dni). No vsaj v tistih občinah, ki na to uho slišijo. Ker ja, ni dovolj ne prostovoljcev, ne zaposlenih v zavetiščih. Čisto navadne občane je treba pritegnit k akciji. Ne vem, v Postojni so menda s potekom akcije kar zadovoljni. Upam, da se bo to dolgoročno izkazalo kot upešen projekt. Med unimi dvemi kaj bi raje, bi jaz zbrala raje motivirat ljudi tudi s ceno, da s/k svoje mačke. Ker ne zakon ne zavetišča se mi ne zdijo mačkam najbolj prijazna.
mateja je napisal/-a:btw, ali obalno društvo še vedno aktivno predstavi projekt subvencioniranja s/k (na sestankih) in javno kritizira občino za nezagotavljanje ustreznega zavetišča z ustrezno veterinarsko oskrbo za mačke? Ali pa je to bolj v domeni forumskih debat in ostaja v kategoriji "se premika počasi"?
V isti obliki ne, ker trenutno ne bi bil sposoben izvest svojega dela in potekajo dogovori v drugačni smeri. Potekajo skoz, se je pa včasih treba prilagodit situaciji oz. zmanjšanim proračunom. Sem pa rekla že prej - obalno društvo tukaj ne more bit v isti vlogi kot ostale organizacije in posamezniki, ker nastopa v vlogi izvajalca javne službe, ki v bistvu za zapuščeno mačko (recimo poškodovano) mora poskrbet, financiranje tega pa zapade v sklop problema financiranja zavetišč. Te živali v bistvu so evidentirane.
V bistvu ne vem, če bi lahko rekli, da imamo kakšne sorte protokol pri oskrbi prostoživečih mačk, nenazadnje se najde tudi kakšen mojster, ki šteje, če je prostoživeča mačka bila oskrbljena v predvidenem roku 24ih ur al ne. V bistvu se mi zdi, da je še najdlje prišla Lj., ampak če človek preleti net dobi občutek, da tudi tam ni bistveno boljše kot drugje, samo pri Lj. se mi zdi to že zaradi velikosti precej logično.
Enivej - še vedno nismo nič bližje kakšnim rešitvam kot smo bili pred 10 leti, samo oskrba posameznih živali je na malce višjem nivoju, kar je pa tudi nekaj.